Dubbel 25-års-tårta

Jag firades två gånger detta året. Första festen var för familjen och släkten. Men sen har jag min söta vän Ida som fyllde 25 år två veckor innan mig. Vi hade beslutat att slå ihop till en fest för våra gemensamma vänner, så det blev till att baka en tårta till. Men inte mig emot :D



Det är ljus tårtbotten. När jag gör en sådan här stor tårta så gör jag bottnarna som en rulltårta x 3. Det är enligt mig det absolut smidigaste.

Tyvärr hann jag inte ge mig på att göra några fyllningar jag inte gjort innan, så det blev hallonmousse och citronfromage även i denna. Men det verkar vara populärt, alla hittills har gillat den smaksättningen.
För ett tag sen funderade jag på varifrån jag fått just den kombinationen. Så kom jag på att det var vad vi hade som fyllning i bröllopstårtan :D Och jag kan säga att den var lika populär på bröllopet ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0