Födelsedagstårta

Jag fick frågan från en kollega på jobbet:
Anja, har du någonsin bakat en glutenfri tårta..?

Söta Jonna visste tydligen inte att jag själv har glutenintolerans, så jag svarade att "ja, några stycken har det väl blivit..." :)
Hon har en kompis som är glutenallergiker och fyller 23 år idag. Så jag ställde såklart upp och gjorde en tårta. Garanterat glutenfri till 110%

Det enda kravet var att det skulle vara rosa, annars fick jag fria tyglar.
Tanken var att blommorna skulle vara mer ljusrosa än vad de blev, men jag är ändå rätt nöjd med resultatet. Hoppas födelsedagsbarnet blir detsamma. Jonna var mycket nöjd i alla fall.



Ljus tårtbotten. Fylld med hallonmousse och citronfromage, då den fyllningen verkar gå hem och jag tyvärr inte hade tiden att prova något nytt denna gång.
Tårtan är spacknad med mjölksmörkräm. Täcke, blommor och den vita kanten är i sugarpaste. De vita "grenarna" samt skrift är spritsat i kristyr.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh så kul att se alla dina fina bakkostverk! Så duktig du är :D Kram Hanna

2011-07-15 @ 20:14:47
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0