Glutenfri tårtbotten i långpanna

När jag ska göra en stor tårta, som en långpanna brukar jag göra på följande recept:

3 ägg
2 dl socker
2 dl glutenfri mjölmix
2,5 tsk bakpulver
0,5 dl vatten eller mjölk

Sätt ugnen på 250 grader och lägg ett bakplåtspapper i en långpanna.
Vispa ägg och socker riktigt pösigt och vitt.
Blanda mjöl och bakpulver i en skål vid sidan av. Rör om med en gaffel så klumpar minimeras.
Rör ned mjölblandningen i äggsmeten och tillsätt vätskan. Blanda till en jämn smet.
Bred ut smeten i långpannan och grädda i nedre delen av ugnen i ca 5 minuter.

Gör sedan så många bottnar som du vill ha lager på tårtan, jag gör vanligtsvis 3. Bottnarna blir inte så höga, så ibland gör jag på en halv gång till av receptet och låter den stå ett par minuter extra i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0