Mammas födelsedag

Ja, det blir väldigt mycket tårtor som man "prackar på" familj och släktingar... Men vad ska man göra såhär i början? Man måste ju ta varje tillfälle för att öva :)

Mamma fyllde år den 14 juni, och Micke och jag skulle såklart hem till Nybro och uppvakta henne på hennes dag. Jag hade tänkte göra bara en liten födelsedagsbakelse, som skulle vara bara till henne. Den blev dock större än det var tänkt... Inte tillräckligt stor för en vanlig tårta, men större än en en-mans-bakelse.



Men den blev ganska söt ändå. Ett litet paket bestående av ljus tårtbotten (rulltårtsbotten). Fylld med hallonmousse och marsankräm. Täckt med mjuk smörkräm. Täcke och rosett är i sugarpaste.

Alla på kalaset blev förtjusta när de såg tårtan/bakelsen, så jag tar det som att den såg bra ut. Mamma ställde fram denna tillsammans med den andra tårtan som hon själv gjort, och båda tårtorna gick åt. Alla gäster fick en liten bit av min mini-tårta också.
Burklocket den ligger på tillhör en 2-liters-glass-burk, så får ni ett hum om storleken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0