Sveriges nationaldag och Gustav-dagen

Inför nationaldagen gjorde jag denna tårta. Jag och min man skulle ner till mina svärföräldrar och fira denna dag. Och det är inte bara nationaldagen, utan även Gustav-dagen. Både min man Micke, svärfar Janne, svåger Magnus och Magnus son Philip heter Gustav, så tårtan var även lite av denna anledning.

Det var tänkt att det skulle stå Gustav på den, men det fick inte riktigt plats, så jag hoppade över det.



Den består av ljus botten. Kommer knappt ihåg fyllningen, men jag vill minnas att det var jordgubbar mixade med vispgrädde på ena lagret och en limekräm på den andra.
Tårtan är spacklad med mjuk smörkräm smaksatt med vanilj. Täckt och dekorerad med sugarpaste. Samtliga dekorationer är penslade med ätbart glitter, men det syns tyvärr dåligt på bilden.

Nästa gång ska jag komma ihåg att göra lika många rosor som det är barn på festen. Är det 3 barn, är det bäst att göra 3 rosor så det blir rättvist. Tänkte ju inte jag på när jag gjorde tårtan... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0