Tårta till Mickes jobb

I april månad gjorde jag denna tårta till Mickes jobb, då det var hans tur att ha "fredagsfikan". Det var den första "riktiga" tårtan jag gjorde, blev väl lite sådär.. små-ojämn och knagglig. Men när Micke tog fram den på jobbet och den skars upp så undrade kollegorna vilket konditori han köpt den på. Så det var helt klart ett gott betyg :)

Tårtan består av ljusa bottnar.

Fyllningar
Vispad grädde blandad med jordgubbssylt på nedersta lagret.
Marsankräm på andra lagret.

Tårtan är spacklad med mjuk smörkräm som jag valde att smaksätta med kakao. Då denna smörkräm inte räckte till mer än översta delen och inte sidorna så fick jag hitta en snabb nödlösning för att tårtans sidor också skulle bli spacklade. Det blev vispgrädde - i brist på annat (dock inget att rekommendera om man ska täcka tårtan med sugarpaste).

Sen är tårtan täckt med sugarpaste. Dekorationerna har jag färgat med pasta-färg och format i sugarpaste. La även dit några silver-socker-kulor för att det skulle se mer komplett ut.

Tårta till Mickes jobb.Närbild på blommorna.


Kommentarer
Postat av: Jenny Waller

Vad roligt Anja! =) Tårtan ser fantastisk ut! Knappt man vill börja äta den då den ser så fin ut =) Ser fram emot nästa inlägg! Kram på dig!

2011-07-11 @ 22:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0