Vit tårta med röda rosor



Man skulle kunna tro att det är en bröllopstårta - men det är det inte! Det är en bröllopsdagstårta!

Imorgon, den 9/10 har jag och min man varit gifta i ett år! Helt otroligt vad tiden går fort. Vet att Micke har planerat in någon överraskning - vi ska gå upp kl 7 och måste åka hemifrån senast kl 8. Vi ska inte äta frukost hemma. Jag ska ta med mig badkläder. Det är vad jag vet :)
Men jag har i alla fall gjort en tårta som vi ska äta på kvällen hemma. Det var tänkt att den skulle bli lite mindre, eftersom vi bara är två. Men av någon anledning så blev den ändå ca 18 cm i diameter.. Men så kan det bli :)

Jag är hyfsat nöjd med resultatet. Hade dock velat ha texten på tårtan i utstuckna bokstäver, men hade tyvärr inget sånt verktyg. Så det var bara till att spritsa för hand.

Tårtan är bakad på ljus, glutenfri tårtbotten och är fylld med samma fyllningar som vi hade i vår bröllopstårta:
hallonmousse och citronfromage! En helt perfekt kombination enligt mig :)
Den är spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj.

Täcke och blad är i sockerpasta. Rosorna gjorde jag i marsipan. Text och "grenar" är spritsade i smörkräm, som jag färgat creme-vit. La även dit några sockerkulor för bättre effekt.

De spritsade girlangerna och kanten nedtill är i samma smörkräm som den jag spacklat och spritsat tårtan med. Recept kommer senare.






Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Oj har det redan gått ett år?! :) Grattis till er dag imorgon! Kram Hanna



Ps. Underbart fin tårta, så duktig du är!

2011-10-08 @ 22:09:52
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Anja

Ja, det är helt otroligt! Tiden går fort som tusan... Tack så mycket :)

2011-10-12 @ 09:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0