Färgglada cupcakes



Igår kväll hade vi främmat, så då hade jag för andra gången i mitt liv gjort frostade cupcakes. Det var tänkt att de skulle bli mer höstinspirerade, med orange-röd-bruna varma färger. Men jag hittade inga roliga formar som passade in på den tanken - men jag hittade silicon-formar i olika färger. Så därför fick jag tänka om.

Jag är väldigt nöjd med detta recept på själva muffinsen. Tycker annars att de lätt blir torra, men dessa var precis lagom kladdiga - utan att vara "kladdkakemuffins" :)
Receptet ska jag lägga ut strax.



Spritsning är något som jag känner att jag behöver träna lite på. Har ju inte gjort så mycket sådant här än. Men jag har hört att övning ger färgidhet. Eller..?

Frostingen är en kräm där mascarpone är grunden. Recept finns inom kort under "Recept: Frostings och fyllningar".



Blommorna är sådana som blivit över från tidigare dekorationer. Jag har sparat på mig dem (de håller sig bra i en lufttät burk) då det kan vara bra att ha i sådanahär lägen, när man bara behöver några stycken :)
Det är alltså sockerpasta-blommor.








Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Så fina! Ser jättegoda ut! Kram Hanna

2011-09-25 @ 20:25:36
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0