Födelsedagstårta

Nu har det varit tårtbak igen. Min man fyllde år förra veckan och det firades med tårta i helgen som gick. Jag hade en ny variant att prova - så han fick inte ha några önskemål gällande tårtan haha! Men han förlitade sig till mig och tyckte att jag skulle prova så som jag ville.
Här följer resultatet.





Kanske något "flickig" för en man på 32 år, men det fick han ta den här gången :)

Tårtan är bakad på ljus tårtbotten och är fylld med after eight-fluff och marsankräm. Det var tänkt att jag skulle ha haft after eight-fluff och någon slags päronkräm, men av någon anledning försvann all tid för mig, så jag hann inte. Därför fick det bli en nödlösning med marsankrämen.
Själv tyckte jag nog inte att smak-kombinationerna var det optimala, men det funkade. Alla andra sa att det var jättegott.
Tårtan är sedan spacklad med en smörkräm, täckt med sockerpasta och dekorerad med sockerpasta/marsipan.

Kommentarer
Postat av: Jenny W

Hej hej! Halkade in på en sida om tårtor och kom att tänka på dig! =) http://frokentarta.blogspot.com/

Kanske kan får lite insperation? =)Kram

2011-09-23 @ 10:50:41
Postat av: Anja

Åh, tack så mycket :-) aldrig fel med inspiration. Kram

2011-09-23 @ 18:43:13
URL: http://cakesbyanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0