Ahlgrens bilar-fluff

Jag har inte fått chansen att smaka denna fyllning än. Inte i tårta i alla fall, men lite från bunken :) Och jag tycker det var gott.

60 gram bilar (jag tog 70 denna gång, men kommer att ta 60 hädanefter)
3 dl vispgrädde

Klipp bilarna i så små bitar som du har tålamod till. Ju mindre bitar desto fortare går det att smälta. Lägg dem i grädden och smält på svag värme. Grädden får INTE koka. Det tar en bra stund, när det handlar om gelatin-godis, så tålamod krävs.
När allt smält, häll över blandningen i en bunke och ställ i kylen under natten för att den ska bli riktigt kall. Vispa dagen efter upp till ett fluff. Jag fick späda med mer grädde, då jag tyckte att den var för tjock (det är gelatinet i bilarna som gör detta).

Till denna fyllning hade jag päronmousse - recept kommer snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0