Päronmousse

Denna mousse blev jättegod, men jag har inte smakat den i tårta - så jag vet inte riktigt hur det blev. Får fråga min kollega som gjorde beställningen nästa gång jag ser henne.

4 gelatinblad
1 burk (190 g) päronpuré från barnmatshyllan
1 msk koncentrerad päronsaft
½ dl socker
3 dl vispgrädde

Lägg gelatinbladen i blöt i ca 5 minuter.
Blanda ihop päronpuré, päronsaft och socker i en kastrull och värm. Får inte koka!
Krama ur gelatinbladen och lägg i blandningen. Rör tills gelatinet löst sig. Ställ åt sidan för att svalna.
Vispa grädden. Häll sedan i päronblandningen i grädden och blanda väl.
Låt stå i kylen under natten.

Lagom mängd för fyllning till ett lager i en normalstor tårta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0