Alla hjärtans dag-bakelse

 
 
 
 
Jag brukar normalt göra en liten tårta till alla hjärtans dag. Men i år fanns inte tiden, eftersom vi dagen efter skulle åka till Sälen över sportlovet. Alltså svängde jag istället ihop några små muffinsar som jag dekorerade med spritsade rosa rosor och spritsad grädde.
 
Det var första gången jag spritsade rosor, så resultatet blev väl inte direkt perfekt, men jag var ändå nöjd. Övning ger färdighet, har jag hört :)
 
Recept på glutenfria muffins:
125 g smör
2 dl socker
2 ägg
4 dl glutenfri mjölmix
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

1,5 dl mjölk


Vispa smör och socker poröst. Tillsätt äggen och vispa ihop. Tillsätt de torra ingredienserna och till sist mjölken. Fyll 2/3 av formarna och grädda i ugnen 200 grader i ca 15 minuter.

Låt svalna innan du dekorerar dem, eller njut av dem som de är.
 
 
Recept på smörkräm:
125 g smör/margarin
0,5 tsk vaniljsocker
300 g florsocker
1 msk mjölk

Vispa det mjuka smöret och vaniljen och tillsätt florsockr
et i omgångar. Blanda till sist i mjölken. Färga enligt önskemål.

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0