Händige Manny



Min vän och kollega Susannes barnbarn fyllde i helgen hela 2 år. Denne lille man - Liam - är ett stort fan av Händige Manny, så självklart skulle tårtan gå i det temat. Verktygen var de mest intressanta för Liam, så jag valde att ha med skruvmejseln "Phillip", sågen "Klinga" och hammaren "Pang".
Det fanns ett önskemål om att kanterna skulle vara spritsade med grädde. Dock vågade jag inte lägga på grädden, eftersom denna hämtades dagen innan den skulle ätas. Jag var rädd att sockerpastan ovanpå skulle börja smälta, och att grädden skulle börja rinna. Så vi kom fram till att jag joppade över att göra något med kanterna, och så skulle Susanne själv fixa grädden innan den skulle ätas. Kändes lite sådär att lämna den oavslutad...

Tårtan är bakad på ljusa bottnar och är fylld med Maraboufluff och vaniljkräm (marsankräm blandat med lite vispgrädde). Dessa fyllningar/smaker är ju ganska "barnvänliga". Jag la på ett tunnt lager smörkräm ovanpå, men inte på sidorna, då det skulle vara grädde.
Dekorationer är gjora i sockerpasta och marsipan.







 

Kommentarer
Postat av: ANNA

Du är verkligen helt galet duktig Anja!! :)

2011-11-13 @ 19:51:54
URL: http://www.chuschine.se
Postat av: Jenny W

wow! Vilken tårta!

2011-11-15 @ 09:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0