Blixten McQueen-tårta



Min kollegas son fyllde 5 år i helgen. Lille Oscar gillar "Bilar" och då tänkte jag att jag kunde passa på att ge mig på en Blixten McQueen-tårta, då jag velat testa det ett tag. Ska jag vara ärlig så är jag inte helt nöjd med den. Den är inte riktigt proportionerlig, den är lite sne och dekorationerna blev inte riktigt som jag tänkt. Men både Görel och Oscar var nöjda, så jag får väl vara glad för det :)



Tårtan är bakad på ljus tårtbotten och är fylld med maraboufluff och vaniljkräm. Lite tråkigt att jag inte testat någon nyare fyllning, men känner att man måste ha mer tid på sig då. Denna tåta gjorde jag samtidigt som dessa - så tiden liksom bara försvann för mig. Men denna fyllning kan sägas är mycket uppskattad :)
Denna är i alla fall spacklad med smörkräm smaksatt med vaniljessens, täcke och dekorationer är i sockerpasta.



Var väldigt mycket knepande och knåpande innan man fått bilens form. Fick skarva en hel del. Blev nog en hel del svordomar, tyvärr. Men det gick inte alltid som jag ville...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0