Facebook-tårta



Denna tårta gjorde jag på beställning. Som ni kanske ser är det en facebooktårta/födelsedagstårta. Det var faktiskt roligt att göra något annorlunda, som inte hade blommor.
Skönt när man får beställningar där kunden vet hur de vill ha tårtan, rent utseendemässigt. Då blir det liksom inga svårigheter när man kommer till dekorationerna :)

Tårtan består av ljusa bottnar i tre lager. Den ena fyllningen skulle enligt beställare vara något med jordgubb, så jag gjorde jordgubbsmousse på färska jordgubbar. Den andra fyllningen är vit chokladmousse. Har inte testat denna smakkombination tidigare, men jag hoppas att den smakade bra.
Sen har jag spacklat tårtan med smörkräm smaksatt med kakao. Täcke och text är i sockerpasta.








Kommentarer
Postat av: Jenny W

Men gud vad du är duktig!! Kram

2011-10-24 @ 11:05:13
Postat av: Jonna

ALLa ÄLSKADE tårtan! Tack igen Anja! :)

2011-10-25 @ 15:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0