Elsas födelsedagstårta med mycket färg och blommor





Min kollegas dotter Elsa fyllde 8 år häromdagen och jag blev ombedd att göra 2 olika tårtor. Den ena skulle vara en Barbie-docka (inlägg kommer senare). Men den andra fick jag fria tyglar med. Så eftersom vi precis kommit in i juni, så tänkte jag att vad passar bättre om inte en somrig tårta med många färger och blommor? :)
Jag hade tänkt sätta dit ett par fjärilar också, men det glömde jag totalt bort. Hoppas resultatet uppskattades ändå.





Tårtan är bakad på ljus botten och är fylld med Ahlgrens bilar-fluff och päronmousse. Den är spacklad med ganska hårt vispad grädde- Dekorationer är i sockerpasta, förutom de vita "snirkliga grenarna" som är gjorda i kristyr (recept finns här).






Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Sugen på att göra min bröllopstårta sen när det blir dags? ;) hihi Kram

2012-06-03 @ 11:33:25
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Anja

Haha, självklart vill jag det ;-) bara säg till! Har en bröllopstårta på beställning nu i juni och en i juli. Bara att hålla utkik för inspiration ;-) kram

2012-06-03 @ 11:55:11
URL: http://cakesbyanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0