Doptårtor till Alice



Min kompis Jenny skulle i helgen döpa sin lilla dotter Alice, och jag blev tillfrågad om jag ville göra doptårtorna - vilket jag självklart ville!
Det var lite stressigt och mycket planerande för att få dessa klara, då de skulle vara klara samma dag som Händige Manny-tårtan. Men det gick det med :)

Vad gäller doptårtorna så fick jag mycket fria tyglar. Ända konkreta önskemålet var att de skulle gå i lila och vitt, gärna med någon rosa detalj och att hennes namn skulle stå med. Kul med fria tyglar, men jag kan säga att jag hade inte klart för mig hur någon av dem skulle se ut, förrän precis när jag satt med dekorationerna... :)


Ena tårtan med baby-tossor, blommor och lite pärlor.




Bebis med dopklänning.




Bebis utan dopklänning.

Samtliga tårtor är bakade på ljusa tårtbottnar.
En tårta är fylld med hallonmousse och citronfromage. Den andra tårtan är fylld med jordgubbsmousse och vit chokladmousse och den tredje tårtan är fylld med Maraboufluff och vaniljkräm.
De är spacklade med smörkräm smaksatt med vaniljsocker.

Alla tårtorna är täckta med sockerpasta, dekorationer är gjorda i sockerpasta och så har jag köpt ätbara pärlor.



Kommentarer
Postat av: Jenny W

Dom är så goda som de ser ut! =) Och jössös vad imponerade gästerna var =)

2011-11-15 @ 09:18:15
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander

Vad duktig du är Anja! Får göra en beställning hos dig någon gång ;) Det tänkte jag inte på nu inför Alexanders 1 års kalas! Ha en bra dag! Kram Hanna

2011-11-15 @ 13:59:29
URL: http://imm0rtelle.blogg.se/
Postat av: Anja

Tack, snälla ni. Vi tar det en annan gång Hanna :-) jätteroligt att alla gäster gillade dem, Jenny :-)

2011-11-17 @ 21:35:21
URL: http://cakesbyanja.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men herregud vilka fina tårtor!!! Vi har inte tagit tag i Willes dop ännu och vet inte när det ska bli heller.. Hade vi bara bott närmre varann så hade du garanterat fått äran att göra hans tårta :)

2011-11-22 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0